nieuws en tips

BloembollenVisie heet sinds kort Greenity

nieuwe naam voor Bloembollenvisie

BloembollenVisie heet nu Greenity

Greenity is het vernieuwde vakblad voor de bloembollen- en vasteplantensector. Zijn voorganger BloembollenVisie is per 9 november 2017 in een nieuw jasje gestoken met een nieuwe titel, herkenbare identiteit en duidelijke profilering. Lezers die binnenkort denken ‘ik heb de BloembollenVisie niet ontvangen’, hebben het juist. Op 26 oktober is de laatste editie van BloembollenVisie verschenen. Sindsdien heet het blad Greenity. Het vakblad heeft een restyling ondergaan en een titel gekregen die beter past de huidige tijdgeest en de sector die wordt vertegenwoordigd. ‘Greenity, voor ondernemers met ambitie’.

Uitrol online platform

De introductie van Greenity zal gepaard gaan met de lancering van een nieuw online platform. Er is veel ruimte voor beeld. Daarnaast wordt de vertrouwde nieuwsbrief gecontinueerd en geoptimaliseerd, en vormen sociale media vast onderdeel van de vernieuwde formule. Het online platform wordt komende jaren verder uitgerold en zal de thuisbasis worden voor iedereen die actief is in de bloembollen- en vasteplantensector.

Events onderdeel van de formule

Het magazine wordt het kanaal voor de achtergronden en verdieping. De bladformule van Greenity rust op een aantal belangrijke pijlers: teelt, afzet, ondernemerschap, trends en ontwikkelingen, onderzoek en opinie. De vaste elementen visie, vakvenster, teeltadvies, het redactioneel commentaar en de columns blijven behouden naast stevige achtergrondartikelen en een aantal nieuwe rubrieken. Ook events worden onderdeel van de nieuwe formule om de ambitie ‘informeren, inspireren en verbinden’ kracht bij te zetten.

Uitgevers op afstand

Het vakblad Greenity blijft een uitgave van CNB (bemiddeling) en de KAVB (belangenbehartiging). Beide partijen maken zich, in het belang van het collectief, sterk voor de uitgave van een onafhankelijk vakblad. Om die onafhankelijkheid te waarborgen, leggen de uitgevers de verantwoordelijkheid voor de inhoud geheel bij de redactie. ”In ruil voor het risico dat zij dragen, hebben de uitgevers naar rato eigen redactionele pagina’s tot hun beschikking”, aldus Jeannet Pennings, hoofdredacteur en bladmanager van Greenity. ”Op vergelijkbare wijze werken we samen met Hobaho en Anthos, die vanuit hun positie kennis delen met de branche. Deze pagina’s zijn voor de lezer duidelijk herkenbaar.”

Alle vernieuwingen zorgen voor een nieuwe dynamiek. Zonder afscheid te nemen van onze ruim veertig jaar ervaring, stelt Pennings. ”De behoefte aan vakinformatie zal altijd blijven. Aan ons de taak structuur te bieden in het aanbod en informatie te voorzien van een betekenisvolle context. Ondernemers informeren, hun kennis verrijken en helpen hun visie aanscherpen; dat is onze ambitie. Online én offline.”

bron: www.greenity.nl

Vraag een offerte aan bij Mediaofferte voor de beste prijs