nieuws en tips

Buitenreclame in Eindhoven: nu ook commerciële reclame mogelijk

Buitenreclame in Eindhoven: nu ook commerciële reclame mogelijk

Eindhoven, straatzicht 18 Septemberplein-Vestdijk-Stationsplein foto3 2014-05-04 10.35

Foto: MichielverbeekNL, Wikimedia Commons

Na de recente aanbesteding van buitenreclame in Eindhoven is per heden mogelijk om naast culturele campagnes óók commerciële campagnes op de driehoeksborden in Eindhoven te plaatsen. Eerder waren er strengere regels gebonden aan de A0-reclame in de Lichtstad. Eindhoven blijft onderdeel van het landelijke netwerk van exploitant Centercom, het bedrijf dat de aabbesteding voor de reclameruimte heeft gewonnen. 

Culturele instellingen en evenementenorganisaties kregen de afgelopen jaren al de mogelijkheid om campagnes in te zetten, maar ook (lokale) ondernemers, fabrikanten en mediabureaus kunnen vanaf nu hun slag slaan. Centercom geeft aan blij te zijn met deze verandering en met het behouden van deze concessie.

Verschillende series driehoeksborden

In de gemeente Eindhoven kunt u kiezen uit een totaal van 7 series van achtereenvolgens 10 (3x), 20 (1x), 30 (3x) en 50 (1x) dubbelzijdige A0-borden. Deze frames zijn bevestigd op plaatsen langs doorgaande wegen en in- en uitvalswegen met een evenredige spreiding over Eindhoven. Daarnaast zijn er ook nog 3 series met 50 enkelzijdige A0-frames in Eindhoven. Klik hier voor een offerte voor reclame op driehoeksborden in Eindhoven.

Voordelen van A0-reclame

Een campagne met A0-reclame heeft verschillende voordelen, namelijk:

  • Lokaal, regionaal of landelijk inzetbaar
  • Het is een massamedium
  • Zeer groot bereik
  • 24/7 zichtbaarheid
  • Opvallende plaatsing langs belangrijke in- en uitvalswegen
  • Hoge contactfrequentie
  • Duidelijke aanwezigheid in het straatbeeld
  • Betaalbare optie voor adverteren

A0-reclame is aantrekkelijk voor actiematige campagnes en voor campagnes om de naamsbekendheid te vergroten.

Tips voor een goede poster

A0-posters en abri’s zijn vaak gericht op automobilisten. Ze dienen direct leesbaar te zijn. Bedenk je dat auto’s er met een flinke snelheid langsrijden. Controleer daarom ontwerpen altijd met deze handige truc: Print een poster op A4-formaat, hang hem op en ga er 4 meter vanaf staan. Nog steeds goed leesbaar? Dan kun je met dit posterontwerp gaan adverteren!

bron: Centercom

Vraag een offerte aan bij Mediaofferte voor de beste prijs