nieuws en tips

Gericht online adverteren via de STER zonder profielopbouw

Gericht online adverteren via de STER zonder profielopbouw

de ster adverteren tv reclame spotje

Foto: Emerce

Ster heeft een zolgenoemd No Consent Advertising platform in gebruik genomen meldt Emerce vandaag. Dit platform is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner ORTEC | adscience en videoadvertentieplatform SpotX. De reclameverkoper voor de publieke omroep kan daarmee een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument geen onderwerp wordt van profielopbouw of retargetting. Gericht adverteren blijft echter mogelijk.

Het belangrijkste kenmerk van het platform is dat er geen persoonsgegevens meer de advertentieketen ingaan om vervolgens te worden gebruikt voor opbouw of gebruik van interesseprofielen, zoals bij programmatic advertising over het algemeen wel gebeurt. Het No Consent Advertising platform maakt het dus mogelijk om online relevante advertenties te vertonen ‘met respect’ voor de eindgebruiker.

Context targetting met behulp van Teletekst

Op de ruim 500 websites en programmasites en in de apps van NPO Start en NOS worden advertenties vertoond aan de hand van context targetting. Hierbij wordt de exacte inhoud van een programma vastgesteld door analyse van de 888 ondertiteling en een beschrijving van die specifieke aflevering.

15 kanalen

Op basis van deze inhoud wordt het programma ingedeeld in één van de 15 kanalen die Ster heeft gecreëerd. Daaronder vallen ‘kunst & cultuur’, ‘koken & eten’, ‘natuur & outdoor’ en ‘vakantie & reizen’. Bij iedere kanaal passen bepaalde doelgroepen en op deze manier kunnen gericht advertenties worden vertoond. Zo hoeft er geen gebruik te worden gemaakt van interesseprofielen op basis van persoonsgegevens van de bezoeker.

Offerte aanvragen?

Vraag hier je offerte aan voor het online adverteren bij de STER.

Vraag een offerte aan bij Mediaofferte voor de beste prijs