nieuws en tips

Plaatsing nieuwe abri’s en europanels Amstelveen van start

abri amstelveenPlaatsing nieuwe abri’s en europanels Amstelveen van start

Onlangs heeft buitenreclame-exploitant Exterion Media de aanbesteding van de gemeente Amstelveen gewonnen, schrijft RTV Amstelveen. Het contract tussen Exterion Media en de gemeente Amstelveen voor het beheer, onderhoud en de reclame-exploitatie van abri’s en zogenaamde europanels (ook wel bekend als mupi’s) is getekend voor een periode van 10 jaar.

Exterion Media  is sinds kort gestart met het plaatsen van 155 abri’s en 48 europanels in de gemeente Amstelveen. De buitenreclame-exploitant streeft ernaar om de objecten vanaf 1 juli beschikbaar te stellen voor adverteerders. De werkzaamheden vinden per object aansluitend plaats zodat de overlast voor omwonenden zoveel mogelijk wordt beperkt. Op plekken waar dit vanuit verkeersveiligheid gewenst is, wordt een verkeersregelaar ingezet.

Amstelveen staat bekend als een groene en leefbare gemeente, waarbij duurzaamheid een van de belangrijkste aspecten is. Behoud en versterking van dit imago is van belang voor de gemeente. Vanuit dit oogpunt worden er grotendeels gereviseerde objecten geplaatst en zijn alle objecten voorzien van ledverlichting. Ook wordt er een zelfreinigend toilet geplaatst nabij het busstation.

Hoe werkt adverteren in bushokjes of losstaande abri’s?

In vrijwel alle gemeentes van Nederland is het mogelijk om op abri’s te adverteren en is er een concessiehouder. Het kan zijn dat er geen reclameruimte in abri’s is in historische binnensteden. De concessiehouder heeft het recht om de advertentieruimte te mogen verkopen over een periode van vele jaren. Het kan zijn dat er in een gemeente 2 concessiehouders zijn: een voor de abri’s en een voor de abri’s zonder bushokjes (de Mupi’s of Europanels dus). Daarnaast zijn er weer andere exploitanten voor de ‘abri’s’ in/op particuliere terreinen en gebouwen zoals supermarkten, overdekte winkelcentra, parkeergarages, tankstations of NS-stations. Abri’s kunnen per week worden ingezet en hebben een vaste wisseldag, aan het begin van de week.

Wat kost abri-reclame?

Wat kost de reclameruimte op abri’s? De prijs bestaat uit twee delen: de reclameruimte inclusief het wisselen, transport e.d. en de kosten voor het drukwerk. Als je de affiches meerdere weken laat hangen zijn er (normaal gesproken) maar een keer wissel-, transport en drukwerkkosten. Dit heeft een gunstig effect op de prijs per affiche per week. Verder is de prijs per ‘vlak’ afhankelijk van het volume van je order en de populariteit van de betreffende ruimte. In grote steden of in gebieden waar een bepaalde doelgroep komt, is er meer vraag en is de prijs doorgaans hoger. Dat laatste geldt ook voor bepaalde weken van het jaar. Voor feestdagen kan de prijs hoger zijn dan tijdens de zomervakantie. Tevens is het tarief hoger bij selectieve inzet, bijvoorbeeld uitsluitend in 1 wijk van een stad of rondom een bepaalde locatie.

Offerte aanvragen?

Een offerte opvragen voor adverteren in de bushokjes in Amstelveen doet u via deze website.

Vraag een offerte aan bij Mediaofferte voor de beste prijs