nieuws en tips

CS Digital Media wint aanbesteding metro reclame

offerte aanvragen voor het adverteren in het metro netwerk van Amsterdam

CS Digital Media wint aanbesteding metro reclame

Een aanbesteding voor metro reclame in Amsterdam is voorlopig gegund aan CS Digital Media (CSDM) uit Amsterdam. Dit meldt de website aanbestedingsnieuws.nl. De aanbesteding heeft een looptijd van 15 jaar. Het metronetwerk Amsterdam moet volgens het nieuwe contract volledig digitaal worden uitgevoerd. Op alle 38 stations van de Oost- en Ringlijn en de nieuwe Noord-Zuid lijn zullen in totaal 280 digitale schermen geplaatst worden die allen 4K beeldkwaliteit vertonen via een mix van 75”-, 86”- en 98”-schermen.

Het totale netwerk zal een mediabereik genereren van ruim 4 miljoen reizigers per week. Het netwerk van digitale schermen zal in samenwerking met MyAdbooker, volledig gebruik maken van programmatic technologie.

Programmatic Buying

Advertentieruimte wordt met programmatic buying online beschikbaar gemaakt. Zo kunnen adverteerders op basis van data de advertentie-inkoop beheren. De techniek is wel bekend van onder meer Facebook, dat advertenties ook middels algoritmes advertenties inkoopt. Zo wordt het mogelijk met programmatic om doelgroepen of zelfs concrete personen te tracken en gerichte advertenties te creëeren: bijvoorbeeld daar waar de Marco Borsato fans de Arena uitlopen, te adverteren voor zonvakanties en witte broeken, of ter hoogte van het VVD-partijkantoor voor rode broeken, daar waar Mark Rutte staat, voor Parship.nl dating voor hoger-opgeleiden, of iets anders hemeltergends.

Waste voorkomen

CSDM ziet dat als een voordeel. Via gerichte “targeting” wordt “waste” voorkomen. Waste moet hier dan niet in termen van afval worden geïnterpreteerd. Het gaat om verloren reclame, reclame voor de niet-doelgroep. De vraag waar het om draait is, wanneer dat dan is, maar dat is klantgericht, dus dat weet je niet van tevoren, dat weet alleen CSDM. Nadat de reclame is vertoond kan de monitoring van wie de reclame gezien heeft beginnen en dan begint volgens CSDM “het werk pas echt”:

Offerte voor metro-reclame

Hoewel het mogelijk is om alles programmatic in te kopen, blijft de mogelijkheid bestaan om zelf een offerte aan te vragen. Zo kun je bijvoorbeeld een voorkeur aangeven voor bepaalde locaties voor metro reclame. Een andere mogelijkheid die direct contact geeft is dat je kunt overleggen over de verschillende mogelijkheden van andere reclamevormen in de metro.

Bron: Aanbestedingsnieuws.nl

Vraag een offerte aan bij Mediaofferte voor de beste prijs